Nyårs löften, here we go

I år ska denna damen avlägga nyårslöften. Men först måste vi faställa vad det är

Många nyårslöften innehåller en förbättring av fysisk hälsa eller utseende (that´s me).  Det vanligaste nyårslöftet är att gå ner i vikt (tjat´s me again) .  Löften att äta vettigare eller påbörja regelbunden träning är också vanligt. Mer sociocentriska exempel är till exempel att donera pengar till fattiga oftare, eller att bli mer medveten om miljön och sin omgivning (antar att det hör ihop med meningen innan haha).

Så då börjar vi

FRÅN TOPP TILL TÅ

HÅR - göra inpackning en gång i månaden

HJÄRNAN - Skriva i boken varje kväll, går att göra i reklamen

ANSIKTE - rengöra ansiktet VARJE kväll fast jag är aptrött
                Peeling en gång i månaden
                Se till vad jag stoppar i truten

KROPPEN -  Peela kroppen en gång i månaden
                 Smörja in mig efter varje dusch

FÖTTER -  Fixa fötterna en gång i månaden och smörja dem en gång i veckan

KROPPEN - Träna, mins 3 ggr per vecka helst 4

Nu kan man ju undra hur svårt det kan vara?? Det mesta händer en gång i månaden. Men jag är fullt medveten om att de flesta bryter sina löften...

Men jag ska verkligen försöka. Det är ett nytt år och egentligen börje mitt nya liv den 6 nov då min ögonsten föddes. En mamma som känner sig fräsh och snygg är en snäll och rolig mamma är mitt nya motto. Det är ju så....Så älsking du får spenadera lite tid me snälla tanten när mamma tränar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0