Svenska hjältar och mina hjältar

Igår kändes det inte helt ok, kände mig lite vissen. Men beslutade mig för att se svenska hjältar. Så glad man blir av det programet. Det ger en hopp :)

Tjej som räddat 2 st flickor från att drunkna och hon rädda de båda samtidigt vilket ska vara mycket mycket svårt.

En ung kille i gymnasiet tror jag, som fick rädda en liten flicka som blev strypt mitt på dagen i stockholm tror jag. Flickan va 6 år och kom gående med sin mamma.

En mamma som mist sina två barn i sunami, nu driver hon ett barnhem där nere.

En tjej som blivit av med båda armana och benen. Tror hon va i 20 års åldern. Nu körde hon bil, kunde gå på sina 2 protesben en bit. red, jobbade och kunde sminka sig.

Vilka otorliga människor det finns. Känns skönt att se positiva saker när man bara läser och hör om tråkigheter. Detta gjorde mig mycket glad. Och det kändes bättre.
Man blir ju inspererad.


Själv har jag hjältar och  insperatörer (heter det så) mycket nära mig

 Min pappa och min mamma är mina hjältar och insperatörer. De är helt fantastiska människor på så många olika sätt. De är modiga, snälla, omtänksamma och riktiga fighters. Men jag tror att deras kärlek till varandra är a och o om man nu kan säga så om kärlek.

Sen ska jag inte glöma en till som är en hjälte och det är min man som alltid finns där för mig och "räddar" mig när jag är rädd, ledsen, glad. Han finns alltid vid min sida. Vad som än händer. Ni som känner mig vet att i bland kan det bli lite oreda i skallen haha.
 

Nu til något helt annat, idag träffa jag söta Filippa och det va lika mysigt som vanligt. Jag tycker verkligen om denna tjej. Hon är så himla rolig och go. Tråkigt att vi är så dåliga på att ses. Men nu gick det bara 3 el 4 månader. För dåligt det är vi båda överrens om. Men vi har alltid lika roligt. Iaf idag så hände en sjuk sak men enligt Ann not så sjukt. En kvinna kom fram och ville klappa Charlie och jag drog undan honom och sa att han åt. Hon fråga om jag prata engelska el danska och jag sa hon kunde prata danska. Hon tyckte han va söt. Sen kom hon fata mig tillbaka 15 min senare och fråga om hon fick klappa honom....är vi ett ZOO va min första tanke men man får ju inte mata djuren, får man klappa dem?? Va tror hon, nä det fick hon inte.

Som om inte det va nog så sprang jag på mitt gamla jobb som jag inte sett på 6 år haha. Kul att träffa Botan och kul att träffa Janet men resten kvitta. Tror de kände samma för mig. Barnen kom iaf fram och va glada. Fick en kram av Jacob. Kul. Det va ju för barnen som jag stod ut så länge som jag gjorde.

Imorgon ska jag träffa min Ingrid. Hon är det ända som kom ut bra från mitt gamla jobb. Dock va vi inte vänner alls i början utan ovänner och fick gå hos kurator ihop haha. Vi är för lika hon och jag. Hon är helt underbar hon. Vad du ser e vad du får. Vissa va tom rädda för henne haha. Men jag är glad att jag träffa henne.

Imorgon kommer även Farmor, då inte min farmor utan Charlies farmor ♥ Ska se om vi inte kan fika ihopa. Det hade varit mysigt.




Kommentarer
Postat av: Jenne

sötisen =)

2010-12-30 @ 22:46:37
URL: http://jenne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0