Ny blogg <3

Jag har skaffat mig en ny blogg av två olika anledningar. Först och främst vill jag inte att man ska kunna hitta min blogg så lätt. Och så börjar vi ju ett nytt kapitel i vårat liv nu jag och Tompa.

Men jag har bloggat en del ändå för jag bara måste göra det för jag tycker om att skriva av mig och skriva vad som hänt.



PLUSET ÄR HÄR 2010-02-27

Vi fick vårt plus igår{#lang_emotions_heart}

Vakna och va på ett strålande humör igår. Solen sken och fåglarna sjöng, då inte våra ;)

Vi åkte och storhandla och hade det supermysigt framför tv me lite brunch. Efter det satte sig T vid datorn. Jag fick för mig att åka och köpa ett gravtest. Så det gjorde jag.
När jag kom hem kissa jag i en mugg och doppa stickan som man ska. La stickan på bordet i vardagsrummet, kom på att hundarna kanske ville ha den och la den istället på vårt skåp i varddagsrummet. Kastade ett getöga på det och såg hur det blå i första rutan att testet funka. Gick och satte mig i soffan och kolla på kl hon va 14.27.11
När tiden gått va jag tvungen vänta 20 sec till, gick bort och kasta ytterligare ett getöga för jag va ganska säker på att det inte skulle va ett plus. Men döm om min förvåning när jag såg ett starkt starkt plus....fatta helt plötsligt ingen ting. Kom inte ens ihåg om pluset betyde att man va gravid. Fick läsa bruksanvisningen :). Den lilla biten in till rummet där T satt kommer jag inte ihåg. Gav T stickan och bruksanvisningen.

Tompa - Är du gravid
Jag, bara stod och log....



Vi fatta typ ingenting.....T blev superglad och hans händer börja skaka.

Sen kunde man inte tänka på något annat, tur att vi bokat bio på kvällen. Vi såg Schutter island. Efter det käka vi kinamat.

(Våra söta grannar Paula och Bill vet vilket klydd jag haft med att få ut staven)

Vi hade lovat dem att komma upp en runda till dem efter bion. De har nämligen flyttat till trappan bredvid. Tompa hade inte varit där och ville se den.

De fråga om det va något i ugnen och vi sa nej, T va nära på att försäga sig...eller snarare vill berätta. Men jag har en plan imogon när jag träffar henne. Får bli en liten vit lögn. Paula kommer undra varför vi va konstiga igår. Kommer säga att jag skulle haft mens i fredags men fick den idag.....

Man vill ju hålla det hemligt ett tag till ju.


Idag när jag vakna, kändes det hela som en dröm. En helt underbar dröm.
Imorgon ska jag ringa Curakliniken.....

NÄ dax att väcka T som sover här bredvid mig så sött.



Vecka 5 +5

Nu räknar man inte dagarna efter kalendern längre, nu räknar men efter hur långt gången jag är. Men det är den 2010-03-08.

Helgen har varit underbar!

I fredags hade vi mina föräldrar på middag här hemma. De fick en låda av oss som de skulle öppna. I lådan låg mina glamla bebis skor och en lapp, Åter i bruk november 2010



Sen på lördagen va vi uppe ganska tidigt för jag och Pommen skulle på agility tränig mellan 10 och 12 super kul.

Sen skulle vi på bio med söta Ann och Nikke. Vi såg Alice i underlandet. Filmen va söt. Efter det så träffa vi upp Sussie, Ronny och Challe på JP:s och där fick de reda på det.

Söndagen va bara slappe dag. T va bjuden på en herrmiddag me sitt gamla fotbollslag. Men kom hem tidigt för han hade migrän och sov hela tiden....
Helgen har varit underbar!


Vecka 7+6 (2010-03-28)

Så då har vi varit på vårt första VUl, det är ett vaginalt ultraljud.

I tisdags va vi där, T va me såklart.
Det hela började med att en BM tog mitt blodtryck och det låg inom gränsen men den högre gränsen som jag fatta det. Sen tog hon stick i fingret och det va mycket bra sa hon .

Sen fick vi sitta ut en stund.....då kom tanken, tänk om jag inte är gravid. Så knas. Men jag hade sagt detta till Ann innan och hon hade tänkt samma sak *skrattar* Vi e lite dinga hon och jag.

Sen fick vi träffa Cina, som är en gamal kund till mig som är gyn. Hon är så himla snäll och go. Hon kolla lite om min medecinska historia och sjukdomshistoria. Sen fråga hon T om han ville va me på ultraljudet. Det ville han efter som vi pratat om det innan. Kan ju säga att man kommer lite närmare varandra efter man legat och stretat i en gynstol me sin man bredvid en.
Cina kollade natuligtvis om jag ville att han skulle vara me. Det ville jag så klart. Känns lite annars som om man utesluter mannen annars.

Väl uppe i gynstolelen och bena i vädret och T på en stol så va det dax. Ja nu kan man ju tro att man kunde se en liten människa...nja det va mer som en vit klump och en liten vitare prick som blinka (hjärtat {#lang_emotions_heart})
Helt galet att man kunde se det..... man blir liksom lite tagen. Det växer en människa i min mage.....galet.

T som va lite skeptisk till att följa me på det vaginala ultraljudet va så glad att han följde med in  och det va jag med.....

Cina fråga mig om jag ville ha illamående tabletter och det vill jag inte för jag tyckte att jag kunde stå ut. Jag kan säga att jag ångra mig bittert senare på kvällen. Ringde dagen efter och fick ett recept ut och idag hämta jag det.

Ibland så glömmer jag att jag är gravid. Men jag glömmer det och det är lite galet. Som idag när jag prata me Ann om utgång i april. Man vill ju inte bli glömd nu. Men jag vet att hon aldrig kommer glömma mig. Man blir lite utesluten av att vara gravid...låter sjukt att man känner så för man iprencip inte kan kröka och röka....men så är det *skrattar*


Det är som att kräka sig själv i munnen :( (2010-04-04)

Jag har aldrig lidit av sura uppstötningar. Men jag har det lite nu när jag är gravid. Det är som att kräka sig själv i munnen. Det är så jävla äckligt så det finns inte.

Sitter just nu och mår illa och kollar film. Det är mitt liv just nu och det är inte så kul.

Va me Ana och Martina igår och det va kul. Fick berätta för Ana om att jag va gravdi. Har velat träffa henne och berätta ett tag nu.

Har inte så mycket mer att skriva än det...ville mest får ur mig det me att det känns/smakar som om man kräker sig själv i munnen.


Lilla filuren i magen 2010-05-02

Lilla filur i magen, va frisk imorgon och låt oss få se dig ligga och guppa runt i min mage imoron.....Låt oss få bra siffror och se ett starkt hjärta slå {#lang_emotions_heart}

Jag vill så gärna att allt ska gå bra och du ska vara en frisk bebis

Gode gud låt det gå fint i morgon......


Dagen D är här (2010-05-23)

Japp dagen som jag har tjatat om är äntligen här.....jag är super orolig i min magen. Men idag är dagen D .....

illa filur, nu är det upp till dig, jag hoppas allt är bra me dig....jag önskar det av hela mitt hjärta. om 65 min ska vi vara där, så det är dax att ta på sig och sen ge sig iväg.

Hundarna har varit ute och har käkat frukost......



V13+5 <3

Imåndag så va jag och T på Cura klinikn och fick se vår lilla filur för första gången.

Shit så nervös jag va. Men jag träffa min gyn som jag känner och hon bara skratta lite och mena att jag måste rätta mig efter sannolikhetsläran att allt är bra till 99,9%. T gilla det och håna mig lite..... ESEL

Väl inne i rummet så fick jag hoppa upp på en brits och dra ner byxorna lite och tröja upp. Fuluren ligger precis ovan för könshåret nu. Dvs din ligger väldigt lågt ner.

Plötsigt blev jag rädd att min lilla filur inte levde. Men det gjorde h*n, vår läkare visa oss först {#lang_emotions_heart} som slog och sen börja hon  mäta och berätta hela tiden att måtten va bra. Och det lugna oss så himla mycket. Vi fick med oss bilder eller hon maila dem till oss. Men innan så visa hon oss fötterna händera och fingar.

Både kvinnan som utförde testet och T tyckte att filuren va söt, det enda jag låg och sa va att det va sjukt..... och då mena jag sjukt att det bor en lite människa i min mage. En liten parasit *hihi*
Jag undra om vi kolla på samma bild, söt?? ja en söt ailien i så fall {#lang_emotions_laughing}

Vi fick iaf svar att vi inte låg i någon riskgrupp för DS och att våra siffror va bra.

Så jag va så lycklig att allt gick bra. Fira me Ann i stan

 
Huvudet (profil)

Profil (huvud och överkropp)

 Huvud uppefrån hjärnhalvor och överkroppen



2010-05-22

Idag har varit en super dag. Kom upp i tid och orka ta rottisen på en promenad {#lang_emotions_smile} Han blev så himla glad och det värmde mitt hjärta. Han har fått lida nu ganska mycket när jag mått illa och varit så himla trött.

Efter rundan mellan 7-8 så handlar jag frukost och chilla framför tvn. Sen drog vi ner till campingen hos Svenne. Linda och Tyra va där (Tompas äldsta syster och hennes dotter) . Vi har haft en mysig och händelsefull dag. Grillat, kastat fresbee som fastnat högt i trädet och det krävdes en kvinnas list att få ner den. Skaffat raggabränna och bara myst och myst mer.

Nu ska jag käka lite makaroner och glo på tv.

Imorgon är min födelsedag, Hade jag inte varit gravid hade vi haft fest här hemma idag och partat loss. Men så är inte fallet i år.
Nu blir det istället mys hemma me mannen och dogsen och så är man iof inte bakis imorgon haha

Min födelsedag (2010-05-23)

Idag har jag firat med Pappa och Lisa och Tompa så klart. Av Tompa fick jag ett hals smycke som är en boll som blingar som hänger på magen. Barnet kommer att höra plingan. Den hör den fom V 20 men jag är övertygad om att mitt barn hör den redan nu *haha* Fick frukost och en fin blomma me. Mycket mysigt.

Vi va ute och åt och det va super gott och mysigt. Av dem fick jag 2 byxor och en tröja och trosor. Så fint allt ihopa.

Vi tog även hem Viggo iom de åker till Cypern imorgon. Min dag har varit perfekt


IDAG 2010-05-27

Idag har jag varit och träffat Ingrid och käkat bakad potatis som jag för tillfälligt älskar :)
Det va mycket roligt att träffa henne, har inte träffat henne på så himla länge. Visst vi ringer varandra och pratar en massa skit och så. Men det är alltid roligast att träffas och prata IRL.

När jag kom hem så fixa jag lite och dona inför imorgon. Ska på utflyckt me Kähte. Skulle bara vila lite i soffan innan jag skulle träna. Men Peter ringde och tugga me han lite och sen så somna jag och vakna typ 25 min innan träningen. Gud så gott jag sovit. Så det blir ingen träning idag. Men jag träna igår för första ggr på 3 månader. Har ju som sagt inte mått så bra av graviditeten. Men nu mår jag inte illa längre utan är bara super trött.

T har semester nästa vecka och vi ska hitta på en massa mysiga saker. Även helgen kommer bli mysig.

Nä nu ska jag glo på tv och bara mysa me dogsen. T är på sitt ställe idag.

Älskar min nya blogg. Den är så himla fin ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0