Helgen

Helgen har varit super, förutom att jag är sjuk :(

I fredags så va mycket fina människor här. Våra fina och älskade vänner
Katrin, Virre, Malin, Staffan, Kim och gudmor Ana.

Jag lagade en kycklig rätt till oss och så åt vi tårta sen dopet. Vi följer ju alla Let´s dance.
Det va en helt lyckad och mysig kväll. Katrin kämpa tappert med att vara vaken och hon klara det nästan. Denna fredagen är nog den fredag hon varit vaken längst ♥
Det är verkligen supermysigt att träffas så och chilla en fredag. Perfekt tycker jag

Lördagen va bokad med Lisa, vi va och simma med C. Han dök för första gången och tyckte det va helt ok. Han är så duktig han. Sen bar det iväg till Ikea. Vi bestämde att vi skulle äta först för att inte bli ovänner. Man blir ju hungrig av att simma. På vägen in hörde vi rop och när vi kom upp en våning stod där 6 spinningcyklar med människor som gjorde vågen och lät whooo.

Det visade sig att de gjorde vågen för varje band de sålde för barncancerfonden och jag och lisa köpte varist. Så vi fick varsin våg och whooo.

Fick köpt en barnstol, sluta me den dyra såklart haha men den kan han ha läge.

Väl hemma så chilla vi lite och montera ihop stolen och duschade  och laga ris.

Kl 19.40 mötte vi upp Ana utanför Hemköp. Köte färdig ersättning till C. Han gillar den bättre har jag märkt för den tar slut i ett naffs när  han dricker den och det va ju lördag och allt. Jag åt kebbabtallrik och jag lova bort det sista av kycklingen till Ana haha.

Vi kolla melodifestivalen och snacka lite, det är kul och skönt att prata med henne. Sen såg vi 6 in the city 2. Efter det va kl 00.30 och Ana gick hem.
Jag kände hur sjuk jag blivit och va helt grötig i halsen och det gick fan inte att harkla upp.
Ringde 1177 för att höra vad som va bäst på apoteket men hon sa att det inte va så bra receptfia slemlösande. Hon tyckte jag skulle gå till vårdcentralen som har helgöppet. Förklarade att jag inte ville sätta mig där med en 4 månaders bebis. Det förstod hon och höll med om. Hon tippsa om att dricka mycket vatten och jag fick väl i mig ca 1 l minst innan jag somna typ sittande med alla kuddar i sängen. Hon förstod obehaget för det känns nästan som om man kvävs. Fundera ett tag på att spruta näsdroppar i munnnen. Fy fasiken vad jag försökte harkla mig och hosta.
Tro det eller ej men idag vid 12 tiden lossna skiten haha. Vilken förlösande känsla. Men gud så trött jag är och förkyld. Men hellre såhär än det igår.

Idag har jag och C bara chillat. Plockat lite damsugat och lagt in räkningar. Fan jag dör lite varje gång jag betalar en räkning. Jag vet jag har skrivet det innan men det är fan sant.

C har varit så snäll idag så vi bada och han är helt vild i vattnet. Sen sov vi en stund och sen vat det tv för hela slanten. Solsidan och BB

Imorgon blir det att krya på sig och  promenad med Wailer och så ska jag minsan fota. Är så sugen på det...

Nu ska jag skriva ett mail till min norksa vän Camilla och sen sova


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0