The Dop

I söndags döptes fina Charlie♥

Jag steg upp kl 6.30. Packade ner allt jag tagit fram och fixat kvällen innan.

Duschade och fixa mig själv så gott det går haha.

Sen fixa sig lilla lysmasken sig med min hjälp. Kl 9 kom Ana och hämta oss och då bar det iväg till Kyrkan och lasta av allt *suck*

Sen iväg till bageriet och hämta 6 tårtor

Sen tillbaka och fixa med dukarna som de pajat där. Jag och Paula la ju ut dem i fredags.
Efter det tog vi fram koppar, fat, servetter, mm

Sen pynta Ana och jag fixa fram kakor och saft mm

Vid 11.30 åt vi varsin bulle eller jag åt en halv. Och sen prova vi koka kaffe.
Vid 12 kom T och pappa och Lisa. Jag och Ana fixa oss och tog på de kläder vi skulle ha och koka kaffe samtidigt.
Kl 13 gick vi in i kyrkan och dopet va super fint.

Jag läste en dikt
Ana läste från biblen
Lisa lika så
Sussie tände hans dopljus


  Dopfonten                   

Allt va perfekt och fin.
C va så chill att han somna hos prästen.

Sen va han glad och pigg under mottagningen eller va man kallar det.

Gud så många vi va, och så roligt att så många människor bryr sig om honom.
Det gör en varm i hjärtat.

När alla gått hem hjälpte Lisa oss att plocka undan en stund innan hon åkte hem med min trötta pappa.
Jag, Ana och T tog det sista.
När det va dax att åka hem hade vi tur och Lisa kom igen och hjälpte  oss hem med saker i deras bil.

Det va perfekt♥

Sov jag eller jag chilla i sängen med C.

Sen fixa jag lite här hemma och sen vat det träning

Idag steg jag upp och dona lite här hemma. Jag och C begav oss ut och gjorde lite ärenden och sen Forum för träna BP.

Min instruktör är verkligen go, hon gör en glad. Man känner sig välkommen när det hälsar med

- Hej gumman!

Bp gick bra trots ond axel. Väl hemma städa vi undan snabbt och sen duscha jag och fixa mat.

Nu ligger C och sover i sin säng. Han har sovit mycket.

Han har varit lite orolig sen dopet.

Han blev ju runtskickad hit och dit, vilket i efterhand inte va så smart. Han har varit orolig 2 nätter i rad och vi har varit uppe och ammat/flaska fler ggr än vanligt. Typ 3 ggr så så många gånger.
Prata med min barnmorska i dag på BVC och det va hon som sa det. Man får inte glöma att han är så liten och alla förändingar och intryck tar på honom. Han håller på att lära sig så mycket nytt om sin kropp och upptäcka världen runt honom som han innan inte brytt sig om innan

Så han fick går sova i sängen, Han sov lite bättre natten till idag tycker jag. Han kände väl sig tryggare antar jag och det är det som är det viktigaste att han mår bra och känner sig trygg.

Imorgon blir det tränig med Paula och sen tvätta alla fina kläder vi fick på dopet och städa lite till. Här har nämligen förfallit lite haha

Nä snart dax att ta sig samman och fixa inför natten.
Ska iof kolla Big Brother innan jag somnar.

Lägger in den bästa bilden från dopet

                              

                                   Denna bilden är helt underbar så som solen strålar på C och Sofia

                                                                   ♥God natt alla fina ♥
                                                                                 ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0