Att vara mamma!

Att vara mamma eller att bli kanske det heter? Nåja...
Det är iaf det bästa som hänt mig i livet <3
Finns inget ord som jag kan hitta i min skalle som beskriver det jag känner för min son....
Villkorslös kärlek är det såklart. Men känslan e så mycket mer. Det bubblar i kroppen av lycka varje gång jag ser honom. Om jag så varit ifrån honom en dag ( jobbat) eller bara vänder bort blicken en seckund <3
Om ni tänker er rosa champagne i ett glas så bubblande/kittlande är känslan.

Han är det finaste som finns min lilla lysis.

Men det finns en downside med hela den här mamma rollen. Och den infon fick jag med klara besked av Ann :) man kommer alltid ha en liten knuta av oro fast allt är bra. Och det har hon rätt i den jävlen <3

Som idag/natt dvs nu.
Lysis har sovit oroligt. Gnällt och vridit sig. Han va hos doktorn igår då de toppas han i näsan och i dag vaccin. På midsommar vat det stick i finger och halsprov. Så jag gav han Alvedon. Dum som jag va tänkte jag att jag tar tempen direkt efter. Kan säga att den låg på 34 något. Fick hjärtsnörp och kolla så den funka på mig....ja ni läser rätt. Inte kul alls. Jodå den funka.
Tog den igen på Lysis vat lite högre. Kom på att alvedonen nog va kall och en timme senare så låg den på 36.1 och det e nog alvedonen som håller nere tempen. Det trodde/sa de på 1177.
Så nu ligger jag här och har ställt kl på 3.30. För att ta temp.... Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt mig själv?!? Kanske båda.

När jag ändå ligger här och undrar så tänker jag på min pappa. När min mamma dog, blev han då mer orolig för mig ( inbillar mig att vi mammor är mer oroliga och känsliga) tog han då över det omedvetet om det nu e som jag tror? Och sen när Lisa kom in i våra liv ( tack gode Gud <3 ) fick hon då de känslorna och pappa typ avlastades? Jag vet tex att om jag ringde och va ledsen så fick Lisa en klump i mage och tänkte på mig hela tiden....

Nä tror inte det e nyttigt att tänka så här mycket, så här sent.

Ann om du läser detta så när du e klar med allt. Vill jag och C komma och sova över. Så kan vi äta räker och ta ett glas vitt på kvällen? Vad sägs???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0