Att vara mamma

Att få äran att bli mamma är det bästa som hänt mig. Den dagen Charlie föddes gav han mig det det vackraste som någonsin går att bli. Jag fick bli hans mamma <3

Att vara mamma är helt fantastiskt och underbart. Man älskar verkligen en annan människa villkorslöst.
Tack underbara Charlie för att du lärt mig älska villkorslöst. Man ger hela sitt hjärta utan att ens tänka efter.

Kärleken man får tillbaka är gränslös. Tänk att jag är så älskad och viktig för denna underbara varelse? Så vackert. Men vilket ansvar.

Jag tror svaret till att vara en bra mamma är kärlek, villkorslös kärlek och bekräftande. Jag vill att Charlie ska veta att jag alltid kommer stå vid hans sida och älska honom för dem han är. Jag kanske inte alltid håller med honom. Men han ska veta att vi som människor kan göra fel. Men vi är ALDRIG fel.

Jag har även bestämt att Charlie ska komma i första rummet. Inget annat spelar roll. Jag vill att han ska känna sig vald och älskad.

Jag vill att han ska växa och gro i ett kärleksfullt universum. Där han känner sig trygg.

Jag kommer alltid älska, bekräfta och lyssna på honom.

Oj va långt detta blev. Men sover man inte tänker man mycket :)

Till sist, en sista tanke. Detta är mina tankar om moderskap som jag har " ärvt" upplevt från min mamma....min underbara stöttande Mamma muuu <3

Min fina pappa spelar ju så klart en stor och viktig roll. Och har varit en superhjälte..., han e fortfarande en superhjälte. Men nu handlade detta om moderskap;)

Nä nu ska jag sova, e hemma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0